אחסון אתרים - מודלים ראשיים

 

אחסון אתרים הוא תחום עליו יש לתת את הדעת בכל סוג של אתר מחדש. אחסון אתרים הוא לא המלצה ולא המלצה חמה אלא בגדר של חובה כי לאניתן להגיע לרשת האינטרנט המקומית ו/או לרשת האינטרנט הבינלאומית ללא תקשורת שרתים לאינטרנט. ישנם כמה פתרונות של אחסון אתרים בחברות פרטיות ו/או על גבי הרשת עצמה, מודלים של אחסון אתרים בתשלום, אחסון אתרים בתשלום סמלי, אחסון אתרים בחינם ולכל מודל יש יתרונות וחסרונות. הדבר הכי חשוב לזכור, כאשר מדובר על אחסון אתרים הוא שאין שום דבר בחינם! לכל מודל יש מחיר ומי שקובעאת הרף, את המחיר שהוא מוכן לשלם ומי שלוקח את הסיכונים הוא אתם - בעלי האתרים. אז בכדי שתוכלו לקבל את ההחלטה האחראית והמושכלת הנכונה ביותר עבור האתר שלכם בתחום של אחסון אתרים - מאמר זה פורס בפניכם את כל המודלים של אחסון אתרים:

 

אחסון אתרים ברשת על גבי תיקיית FTP;

זו דרך של אחסון אתרים באופן עצמאי, בחינם, ללא דמי אחסנה אך גם ללא תמיכה טכנית וללאכל התחייבות לאיכות האחסנה. אחסון אתרים על גבי תיקיות על הרשת עצמה היא סיכון מאחר והאחריות לאיתור בעיות תקשורת וכן לטיפול בהן היא אחריותו הבלעדית של בעל האתר. כמו כן, פתרון זה של אחסון אתרים על גבי הרשת עצמה הוא איננו פתרון לטווח ארוך עבור אתרים בעלי נפח רב ובעיקר לא עבור אתרים המתעדכנים לעיתים קרובות (אתרי תוכן ו/או אתרים חדשותיים) מאחר וישנם עיכובים של שעות בתקשורת הרשתית. לכן, אופציה זו היא בעיקר רלוונטית כאשר מדובר על אתרי בית קטנים ו/או חדשים אשר אינם מכילים מידע רב ועדכני.


אחסון אתרים ברשת, בידי חברות אחסון אתרים תמורת פרסום של גוגל:

חברות אחסון אתרים רבות עובדות מן הסתם מול מנוע החיפוש גוגל ולכן זהו המודל העסקי שלהם כלומר מנוע החיפוש הוא מקור הפרנסה. חברות אחסון אתרים רבות מציעות לבעלי אתרים אחסון אתרים חינם! לעיתים אף מעניקות לבעל האתרים דומיין בחינם (כתובת של אתר ברשת). אך בתמורה, חברת אחסון אתרים דורשת שיוקצה מקום לפרסום של גוגל ישראל (גוגל אד סנס). הפרסום של גוגל אינו תופס מקום רב ותמיד טוב שיש פרסום של מנוע חיפוש באתר כי זה אומר שמנוע החיפוש יעדיף להפנות גולשים אל אתרים בהם יש לו שטחי פרסום. החיסרון כאן הוא כפול: חסרון ראשון של מודל זה הוא שאתם מאבדים שטח פרסום מתוך האתר שאולי במודל אחר הייתם מרוויחים עליו יותראם הייתם מציעים אותו ישירות למפרסמים. חסרון שני של אחסון אתרים תמורת פרסום גוגל הוא שגוגל יכול להשתמש פשט הפרסום באתר שלכם בכדי להפנות את הגולשים לאתרים מתחרים של חברות מתחרות.


אחסון אתרים על שרתים תמורת דמי אחסנה יומיים:

ויש כמובן את המודל הסטנדרטי של אחסון אתרים בחברות אחסון אתרים תמורת דמי אחסון יומיים. דמי האחסון נקבעים ישירות לפי נפח האתר וככל שהאתר גבד יותר ומכיל יותר אלמנטים (וידיאו, מוזיקה, אנימציה, משחקים, ארכיון וכו'), כך דמי האחסון יהיו גבוהים יותר אך יחד עם זאת - המודל הזה מבטיח לכם אחסון אתר ללא הגבלה וללא הגבלת מספר גולשים.