5 חוקים לשדרוג קמפיין פרסום באינטרנט

 

עובדים על קמפיין פרסום באינטרנט? אל תעלו את הבאנר לשרת לפני שאתם קוראים מאמר זה, בנושא טיפים חשובים שיסייעו לכם לשפצר את הקמפיין ברגע האחרון. מוכנים?

 

כלל מספר 1 של פרסום באינטרנט - מסר אחד בשש שניות:

פרסום באינטרנט חייב להיות קולע בול למטרה בתוך שניות. לפי נתונים סטטיסטיים, גולש ממוצע לא מקדיש מרצונויותר משש! שניות לצפיה בתשדיר לפני הוא ממשיך הלאה לגירוי הבא. לכן, כאשר מדובר על פרסום באינטרנט, להבדיל מרדיו וטלויזיה או אפילו סרטים, האינטרנט היא לא מדיה שמאפשרת לכם להעביר כמה מסרים. לדוגמה: בפרסומת טלויזיה הרבה פעמים מעבירים כמה מסרים על מוצר כמו - זה גם מנקה, זה גם משאיר ריח נפלא, זה גם משאיר צבע כחול... באינטרנט אין לכם את היכולת. הפרסום צריך להיות סביב מסר אחד אשר נכנס בשש שניות שידור.


כלל מספר 2 של פרסום באינטרנט - פרסום באינטרנט הוא כן תחרות יופי:

מי שאומר שפרסום זה לא עניין של יופי צודק רק חלקית. נכון שפרסום אפקטיבי הוא פרסום שמעביר אתהמסר הנכון, בפני הקהל הנכון ובזמן הנכון אבל - פרסום באינטרנט חייב להיות מושך ויזואלית. האינטרנט מלא גירויים. בכל עמוד ועמוד יש כל כך הרבה אטרקציות שמושכות את החושים, בכדי לגרום לגולש בכלל להביט על הפרסומת - היא חייבת להיות מושכת ויזואלית. אין ברירה. התחרות הויזואלית הופכת לאתגר המרכזי של כל העוסקים במלאכת פרסום באינטרנט.


כלל מספר 3 של פרסום באינטרנט - מיקוד:

להבדיל מעיתונות יומית אליה נחשפים קהלים רחבים, אתרי אינטרנט הם ממוקדים. בכל אתר ואתר ניתן למצוא סוג אחר של קהל: בגילאים שונים, בעלי מקצועות שונים, בעלי תחומי עניין שונים וכו'. לכן, פרסום באינטרנט הוא פרסום ממוקד אשר נוצר ונבנה ישירות לקהלים. העצה היא לעבור באופן יסודי על האתר בו אתם עומדים לפרסם, בין אם זה אתראופנה או אתר ספורט, לקרוא מאמרים, כתבות, חדשות ובעיקר טוק-בקים ושאר חומרים אשר הגולשים העלו - זה יאפשר לכם להכיר את קהל היעד לעומק, להבין את תחומי העניין שלו עד לרזולוציות הנמוכות, לדבר בשפה שלו ולענות בדיוק על השאלות, הצרכים, יצר הסקרנות של הגולש הממוצע ועוד. זה מיקוד!


כלל מספר 4 של פרסום באינטרנט - הנעה לפעולה ותשתית פעולה:

פרסום באינטרנט לא נועד להיות עוד פלטפורמה מיתוגית. פרסום באינטרנט נועד להוביל את הגולשים לפעולה.הפרסום חייב להכיל משפט אחד בולט בנוסח: "להזמנת המוצר לחץ כאן", או "להרשמה למסלול החדש ולחץ כאן". המשפט הזה חייב להוביל לעמוד הרשמה ממנו ניתן להמשיך התקשורת ישירות עם החברה המפרסמת.


כלל מספר 4 של פרסום באינטרנט - תכנית גיבוי מידית:

כאשר אתם עובדים על קמפיין פרסום באינטרנט, לעולם אל תעבדו רק על נוסח אחד. תמיד תכינו לעצמכם עוד מודל אחד לפחות לגיבוי. האינטרנט היא מדיה מאוד מאוד תזזיתית. קמפיינים ממצים עצמם מאוד מהר, לפעמים בתוך שבועות ולפעמים בתוך ימים. למקרה כזה, תמיד חשוב שיהיה לכם עוד קמפיין "בשלוף".