כתיבה שיווקית נכונה

 

כולם משלבים כתיבה שיווקית במערכי הפרסום שלהם, החל מתאגידים בינלאומים מוכרים בכל בית בישראל ועד לחברות קטנות וחדשות המנסות לפרוץ לתודעת הציבור. כתיבה שיווקית נתפשת כערוץ חשוב בעיקר בעידן האינטרנט - המותיר חלל עצום לטקסטים של כתיבה שיווקית. אך בעוד כולם עוסקים במלאכת כתיבה שיווקית בכל הזדמנות (ניוזלטרים, טקסטים באתרי הבית, חוברות, דיוור ישיר ועוד) לא כולם יודעים איך לייצר טקסטים נכונים, כלומר מהם העקרונות של כתיבה שיווקית נכונה / אפקטיבית.

 

כתיבה שיווקית נכונה צריכה להיות כתיבה מענינת אך לא מורכבת כאשר כל טקסט צריך להעביר רק מסר אחד מרכזי. זכרו את הכלל הזה כשאתם עוסקים במלאכת כתיבה שיווקית. יש פתגם שאומר "תפסת מרובה לא תפסת" הכוונה היא שאי אפשר להעביר אתכל המסרים בבתאחת באמצעות כתיבה שיווקית כי הקורא לא יזכור דבר. כמובן שהמטרה היא להעביר את המסר העיקרי והמסר העיקרי הוא זה שיניע את הלקוח לפתוח את הארנק. דוגמה למסר עיקרי / ראשי במסגרת כתיבה שיווקית: חברה המייצרת ומשווקת כמוסות דיאטה. נכון שאתם רוצים לנצל את הפלטפורמה של כתיבה שיווקית להעביר לציבור שיש לכם חברה מדהימה, עובדים חרוצים, פתרונות לכולם, שירות נפלא, מחירים נוחים ועוד אבל - חייב להיות כאן מסר על שינחה את הערוץ של כתיבה שיווקית. מסר העל חייב להיות קצר וברור לאורך כל הטקסט. דוגמה למסר על בערוץ של כתיבה שיווקית לחברת הדיאטות - יש כמוסות דיאטה המתאימות לאנשים שאוהבים פחמימות או יש כמוסות דיאטה טבעיות לגמרי.

 

נכון שבמהלך בטקסט ניתן גם וחשוב אף לציין את השירות, הצוות, הסניפים הרבים וכל יתרון אחר של החברה אבל המיקוד - הוא חייב להיות במסר אחד עיקרי. כתיבה שיווקית היא כתיבה ממוקדת, מכוונת מטרה, מכוונת קהל יעד.אין מקום להתחיל להשתגע עם יצירתיות מופרזת.

 

כתיבה שיווקית נכונה ניתנת לבחינה ואף למדידה כמו כל מוצר אחר על המדף.לאחר שניסחתם תכנים של כתיבה שיווקית - תנו לכמה אנשים לקרוא אותם (אלו יכולים להיות בני משפחה, חברים או אף עובדי החברים אשר אינם ממחלקת השיווק ולא היו מעורבים בתהליך הפקת החומר השיווקי). תנו להם לקרוא את הטקסט פעם אחת ואז שאלו אותם: מהי המסר הראשי? מה הם למדו על החברה מתוך קריאה? מה הם יחפשו על המדף או מה הם יבקשו מהרוקח או המוחר כאשרהם יכנסו לחנות במטרה לחפש את המותג.מתוך התשובות שלהם ניתן לראות האם המסר עבר נכון, האם שם המוצר נקלט, האם יתרונות המוצר הבסיסים הובנו וכו'. כתיבה שיווקית נועדה בדיוק עבור אנשים אלו. הרושם המדוייק או המוטעה של הנבחנים שלכם הוא זהה למפגש של הלקוחות עם הטקסטים שלכם בעתיד. אל תפספסו את ההזדמנות לבדיקה קפדנית לפני שאתם משחררים את החומרים לקריאה. כתיבה שיווקית חייבת להיות ממוקדת וקולעת אחרת מדובר בסתם בזבוז דפים ובבזבוז זמן יקר ובעיקר - בבזבוז הזדמנות!